PAKEJ IFTHOR PELAJAR MA'HAD TAHFIZ DARUL FIKRI

SEMPENA RAMADHAN INI, MA'HAD TAHFIZ DARUL FIKRI MENGALU-ALUKAN SUMBANGAN UNTUK IFTHOR (BERBUKA PUASA) PELAJAR:

RM 300 SEHARI UNTUK 70 PELAJAR


SUMBANGAN DI DAHULUKAN DENGAN UCAPAN TERIMA KASIH.

UNTUK KETERANGAN HUBUNGI:
1. Ust Khairul AlMuqry o199320100
2. Ust Rosli A.Jabar 0145109316
3. Ust Amir Salam 019 7493022

Sunday, August 30, 2009

HARUS MENDERMA UNTUK MEMBINA GEREJA- TANTAWI TARIK BALIK KENYATAANNYA

Syaikhul Azhar Dr Muhammad Sayyed Tantawi menarik balik kenyataannya yang membenarkan seorang muslim menderma untuk pembinaan gereja, sebagaimana yang dilaporkan oleh akhbar Ad Dustur, beliau menyatakan kenyataannya telah disalah tafsirkan, sedangkan apa yang beliau maksudkan ialah derma tersebut dibolehkan bagi orang kristian sahaja sebagaimana org Islam dibolehkan menderma untuk masjid.


Akhbar Ad Dustur juga melaporkan bahawa terdapat desakan-desakan yang menghubungi syeikh azhar dan mufti bagi menyelesaikan masalah yang menimbulkan fitnah ini.


Di sudut yang lain pula, Najib Gabreil (Penasihat gereja Ortodok), menguatkan kenyatannya bahawa Syeikh Azhar telah mengeluarkan kenyataan bahawa dibolehkan seorang muslim menderma untuk pembinaan gereja, dan beliau mendakwa ada rakaman suara terhadap kenyataan tersebut dan syeikh azhar juga menyatakan itulah pandangan agama bukannya pandangan peribadi.


Kesimpulan Al-Muqry:


Apa yg jelas masalah tersebut telah disepakati HARAMNYA, seperti yg diakui sendiri oleh Syeikh Tantawi, dan kenyataan Najib Gabriel tidak boleh diyakini kesahihannya, kerana mungkin beliau mempunyai agenda tertentu terhadap Islam.

Wallahua'lam.


Sumber dari laman web Jabhah Ulama Azhar.

No comments: